Počítací metoda Knockout (KO) je pravděpodobně nejznámější nevyvážený počítací systém, což znamená, že hodnota počítání po rozdání celého balíčku karet nedosáhne hodnoty 0. Vynalezl ho Ken Fuchs a Olaf Vancura v roce 1998. Knockout počítací systém byl vynalezen speciálně proto, aby se při něm hráči mohli vyhnout komplikované konverzi mezi počítáním a skutečným počítáním, tedy nutnosti dělit skutečný počet počtem balíčků karet ve hře.
Vzhledem k tomu, že konverze v tomto systému není nutná, KO počítací metoda je snadná a hráči se s ní tak vyvarují zbytečným chybám v počítání. Tato metoda je proto vhodná pro všechny nováčky, ale i pro hráče, kteří se ve šrumci kasina nedokáží pořádně soustředit.
Jak počítací metoda Knockout funguje?
Jako jiné počítací systémy přiřazuje Knockout metoda každé kartě určitou hodnotu, která je stanovena na standardní +1, 0 a -1 bod.
Karty a jejich hodnota podle Knockout počítacího systému:
Karta | Hodnota |
2 | +1 |
3 | +1 |
4 | +1 |
5 | +1 |
6 | +1 |
7 | +1 |
8 | 0 |
9 | 0 |
10 | -1 |
A | -1 |
Na rozdíl od Hi-Lo počítacího systému, KO systém přiděluje sedmičce +1 bodu, což je příčinou toho, že se jedná o nevyvážený systém. V balíčku karet se totiž nachází celkem 4 sedmičky a proto je po protočení jednoho balíčku finálová hodnota namísto nuly +4 bodů. Tato přidaná hodnota obchází potřebu přepočítávat aktuální hodnotu na skutečnou hodnotu, tedy dělit hodnotu počtem balíčků karet, které se ve hře nacházejí. Vzhledem k tomu je KO počítací metoda velice jednoduchá – jediné co potřebujete je počítat aktuální hodnotu!
I přesto se hráčům doporučuje učit se tuto metodu stejně jako i jiné počítací metody – tedy s balíčkem karet a tak dlouho, dokud se vám počítání nezautomatizuje takovým způsobem, že ho budete moci provádět i ve spaní.
Pokud si nejste jistí, jak tuto počítací metodu použít, uveďme si malý příklad. Počítání podle Knockout počítacího systému vždy začínáme na hodnotě 0. Vezměme si, že první karta, která se ve hře otočí bude 10. Podíváme se do tabulky hodnot a zjistíme, že od počáteční hodnoty máme odečíst 1 bod. Další karta bude čtyřka, podle tabulky zjistíme, že v takovém případě máme přičíst jeden bod. Naše aktuální hodnota tak bude 0. Jako další karta přijde na stůl dvojka. V takovém případě máme přičíst jeden bod, takže aktuální hodnota bude +1 atd.
Systém lze, i bez peněz a neomezeně dlouho, zkoušet v těchto prověřených casinech.
V tomto duchu pak budeme pokračovat po celou dobu hry. Při tom samozřejmě platí, že bychom měli přijít už na jejím začátku a vydržet nejlépe až do konce – jedině v takovém případě totiž dokážeme ze hry vytěžit maximum. Proč? Balíček je promíchaný a karty se v něm vyskytují náhodně. Dobré karty mohou být na začátku, ale klidně i úplně na konci. Pokud jsou potřebné karty na konci – dokud se nedostaneme na konec, nevyhrajeme, ale musíme nějaké peníze prosázet. Až pak se k nám peníze budou vracet.
Hodnota sázek počítacího systému Knockout pro hru se dvěma balíčky karet:
Výsledek počítání | Výše sázky |
0 a méně | Základní výše sázky |
+1 | Dvojnásobná výše sázky |
+2 | Trojnásobná výše sázky |
+3 | Čtyřnásobná výše sázky |
+4 | Pětinásobná výše sázky |
+5 a více | Šestinásobná výše sázky |
Hodnota sázek počítacího systému Knockout pro hru se 6 – 8 balíčky karet:
Výsledek počítání | Výše sázky |
0 a méně | Základní výše sázky |
+1 | Dvojnásobná výše sázky |
+2 | Čtyřnásobná výše sázky |
+3 | Osminásobná výše sázky |
+4 | Desetinásobná výše sázky |
+5 a více | Dvanáctinásobná výše sázky |
Pro sázení prostřednictvím počítacího systému Knockout by měla být hodnota sázky mezi 1 – 6 jednotkami (násobky původní sázky) u hry se dvěma balíčky karet. Čím vyšší hodnotu máme, tím více bychom měli sázet, což je stejné pro všechny počítací systémy.
Při hře se 6 balíčky karet, která je v našich kasinech asi nejznámější, musíme počítat s vyšším rozptylem – proto by se měla výše sázky pohybovat mezi 1 – 12 jednotkami (násobky původní sázky).
Dá se tento systém počítání použít i v online kasinu? Např na Poker Stars kde se hraje se 4 balíčky?
Ano, dá.