Ne, nadpisem tohoto článku jsme vás nechtěli mystifikovat. Napsali jsme ho správně, vy jste si ho přečetli správně a skutečně znamená přesně to, co hlásá. Zkrátka a dobře, našel se marketingový génius, který se rozhodl, že veřejnosti nabídne možnost koupit si parfém s vůní jejich oblíbeného kasina.
Možná ještě zajímavější je, že tyto vůně se prodávají jako čerstvé rohlíky. I tohle myslíme skutečně vážně.
Vůně úspěchu za prémiovou cenu
Není žádným překvapením, že kasina se snaží využít všechny možné prostředky, jak zaujmout své návštěvníky. V kasinu najdete přesně rozestavené výherní automaty a další kasinové hry (jako je ruleta, blackjack nebo baccarat). Nechybí správně zvolené barvy, naprosto přesně usazené bary atd.
Jedním z těchto prostředků, jak zvýšit pohodlí lidí a potažmo maximalizovat zisk, je i přidávání vůní do klimatizací. S přidáváním vůní do klimatizací a ventilačních systémů začalo v roce 1991 kasino The Mirage v Las Vegas. Vůni dodal Mark Peltier, respektive jeho společnost AromaSys.
Technika provoňování kasin se osvědčila, studie provedená v kasinu The Mirage odhalila, že v zavoněných patrech kasina pobývá až o 50% více hráčů než v patrech, kde se vůně nepoužívaly. Tuto techniku proto brzy přejala i další kasina.
Kasina si obvykle nechala vyrobit vlastní vůni na míru. Vůně se tak stala naprosto legitimní součástí značky většiny předních kasin stejně, jako speciální druhy koktejlů, nebo vlastní melodie. Svojí vůní se mohou pochlubit taková kasina jako MGM Grand, Bellagio Fountains, Caesar Palace nebo Luxor.
A právě tyto vůně jsou nyní běžně v prodeji jako parfémy pro muže a ženy (či unisex), jako svíčky, vonné tyčinky, pokojové vůně atd. Cena parfémů se pohybuje okolo 200 dolarů (cca 4000 korun), cena vonných tyčinek a svíček potom okolo 120 dolarů (tedy cca 2500 korun).
V současné chvíli jsou v prodeji parfémy kasin jako je Caesar Palace, Flamingo, Golden Nugget, Harrah´s, Mirage, Bellagio, Rio, Venetian a Wynn. Seznam všech zainteresovaných kasin najdete zde.